NIEPOWTARZALNY WDZIĘK ALFY ROMEO
Logo Veloce pojawiło się po raz pierwszy w 1962 roku na wyposażonej w silnik z doładowaniem, a przy tym eleganckiej wersji modelu Giulia Spider. Dziś legenda powraca w sportowym stylu, który odzwierciedla znakomite osiągi samochodu. Giulia w wersji Veloce jest natychmiast rozpoznawalna po takich elementach, jak przedni zderzak z większym wlotem powietrza, podkreślającym charakterystyczne trilobo Alfy Romeo, ciemne błyszczące obramowania szyb bocznych oraz biksenonowe reflektory. Z tyłu zastosowano nowy zderzak
z elementami technologii wyścigowej — dzięki dyfuzorowi powietrza nadwozie ma najlepsze właściwości aerodynamiczne.




Giulia może zostać doposażona
w pięciootworowe, ekskluzywne, 19” ciemne felgi ze stopów metali lekkich oraz czerwone lub żółte zaciski hamulcowe (za dopłatą).
Dwie chromowane końcówki wydechu uwydatniają sportowy charakter kultowej wersji Veloce.
Veloce to pierwsza Giulia z napędem na wszystkie koła Q4 (4x4).
GIULIA VELOCE: NOWE SPOJRZENIE NA PRĘDKOŚĆ
Giulia Veloce należy do samochodów, które dają przyjemność z jazdy na najwyższym poziomie. Wnętrze otaczające kierowcę nieustannie przypomina o sportowym charakterze Alfy Romeo. Takie skojarzenia wzmagają ekskluzywne materiały wykończeniowe wykonane w najlepszym gatunku, dobrane specjalnie do tej wersji, w tym perforowana skóra z podgrzewanymi fotelami oraz elementy
z prawdziwego aluminium na desce rozdzielczej, środkowym tunelu i panelach wewnętrznych drzwi. Wszystkie te elementy służą wyeksponowaniu sportowego zacięcia Giulii Veloce.



Sportowe fotele w Giulii Veloce
z tapicerką z perforowanej skóry są dostępne w trzech kolorach: czarnym, czerwonym i brązowym.
Giulia Veloce została wyposażona
w podgrzewaną kierownicę ze zintegrowanym przyciskiem uruchamiania silnika.
Również aluminiowe elementy na desce rozdzielczej, tunelu centralnym i drzwiach należą do standardowego wystroju wnętrza Giulii Veloce.
BEZKONKURENCYJNE SYSTEMY POKŁADOWE
W nowej Giulii Veloce zainstalowano system informacyjno-multimedialny nowej generacji z panoramicznym, 6,5 calowym kolorowym wyświetlaczem wbudowanym w deskę rozdzielczą. Do sterowania systemem służy intuicyjny obrotowy panel Rotary Pad. System obejmuje radio, odtwarzacz MP3, wejście Aux in, Bluetooth®, zaawansowaną funkcję rozpoznawania mowy, sterowanie za pomocą przycisków na kierownicy i obsługę połączeń telefonicznych w trybie głośnomówiącym. Ponadto 7 calowy kolorowy wyświetlacz TFT pomiędzy zegarami na bieżąco dostarcza kierowcy przydatnych informacji dotyczących jazdy.
5 GWIAZDEK
Giulia Veloce jest wyposażona w najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa. Integrated Brake System (IBS) zapewniający natychmiastową reakcję hamulca i najkrótszą w tej klasie pojazdów drogę hamowania (ze 100 km/h do 0 km/h - 38 m), system ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający (FCW), współpracujący z autonomicznym awaryjnym systemem hamowania
(AEB) oraz system ostrzegania przed niezamierzonym opuszczeniem pasa ruchu (LDW). Systemy te mają za zadanie monitorować otoczenie poprzez innowacyjne zespoły czujników i zapobiegać kolizjom. Za dopłatą oferowane są takie rozwiązania, jak monitoring martwego pola (BSM) z detektorem obiektów przecinających drogę cofania (Rear Cross-Path Detection) oraz kamera cofania
z dynamicznymi liniami siatki.



W testach EuroNCAP Giulia uzyskała wynik 5 gwiazdek, zdobywając przy tym najwyższą w historii ocenę 98% w kategorii ochrony dorosłych osób podróżujących pojazdem.
System ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający (FCW) informuje kierowcę o niebezpieczeństwie i w razie zagrożenia kolizją aktywuje funkcję hamowania.
Monitoring martwego pola (BSM) ostrzega kierowcę o obecności pojazdu/obiektu
w martwym polu. System ten działa
w oparciu o dwa czujniki radarowe umieszczone z boku tylnego zderzaka oraz specjalny sygnał przesyłany przez zewnętrzne lusterko.

SYSTEM AWD Q4
Giulia w wersji Veloce to pierwszy samochód Alfa Romeo wyposażony w zupełnie nowy system Q4: napęd na wszystkie koła zaprojektowany w taki sposób, by zapewnić maksymalne osiągi, najniższe zużycie paliwa oraz najwyższe bezpieczeństwo. System łączy w sobie wszystkie zalety napędu na cztery koła i przyjemność jazdy sportowym sedanem z napędem na tylną oś. W odróżnieniu od tradycyjnych układów AWD, system Q4 stale monitoruje warunki na drodze i dostosowuje się do stylu jazdy. Zapobiega to utracie przyczepności rozdzielając idealny moment napędowy pomiędzy przednią i tylną oś. W rezultacie otrzymujemy maksymalną skuteczność w każdych warunkach i wysoki komfort prowadzenia pojazdu.

INNOWACYJNY NAPĘD
Giulia Veloce ma 8‑biegową automatyczną przekładnię ZF nowej generacji o znacznie zoptymalizowanym punkcie zmian przełożeń. Innowacyjna konstrukcja przyczynia się do poprawy i tak niezwykle korzystnej relacji między mocą a masą samochodu. Do jej zalet należą obsługa wyższego momentu obrotowego przy tej samej masie, ograniczone straty wynikające z tarcia wewnętrznego i obniżenie zużycia paliwa o 3%. Zastosowany w Giulii Veloce zaawansowany system Start & Stop pozwala zaoszczędzić kolejne 5% paliwa.
NAJMOCNIEJSZE JEDNOSTKI NAPĘDOWE
Giulia w wersji Veloce jest dostępna z nowymi silnikami wykonanymi w całości z aluminium, współpracującymi z automatyczną skrzynią biegów. Silnik wysokoprężny 2.2 Turbo o mocy 210 KM oferuje imponujący moment obrotowy 470 Nm przy 1750 obr./min. Ta jednostka charakteryzuje się wysoką sprawnością i zapewnia znakomite osiągi. Silnik benzynowy 2.0 Turbo o mocy 280 KM rozpędza Giulię od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,9 sekundy. Wszystkie nowe silniki zostały wyposażone w turbosprężarki o progresywnej charakterystyce, bezzwłocznie reagujące na wciśnięcie pedału przyspieszenia.
