RASOWA ALFA ROMEO
Nowa, topowa wersja Giulia Quadrifoglio to coś więcej niż najmocniejsza w historii Alfa Romeo zaprojektowana z myślą o dynamicznej jeździe zarówno w mieście jak i na torze. Stanowi doskonałe połączenie inżynierii i emocji, typowe dla tak legendarnej marki, jaką jest Alfa Romeo.Wszystko zaczęło się od powstałego 106 lat temu sportowego emblematu, który wciąż symbolizuje wyjątkową wartość: niepowtarzalną pasję dla sportów motorowych. Impulsywność. Energia. Technologia. Sztuka.


PIĘKNO UŻYTKOWE
Od zarania dziejów projektanci opracowujący nowe technologie
i konstrukcje szukali inspiracji w świecie przyrody i ludzkiej anatomii. Twórcom najwspanialszych dzieł światowej architektury udało się znaleźć idealną równowagę między wymaganiami ludzkimi a naturalnymi. Giulia Quadrifoglio jest naturalnym efektem unikalnego podejścia do projektowania, projektowania bez żadnych kompromisów.

WYJĄTKOWY BEZ ZBĘDNYCH KONTROWERSJI
Stylistyka nowej Giulii Quadrifoglio robi imponujące wrażenie. Giulia jest niezwykle charakterystyczna dzięki łatwo rozpoznawalnym elementom: legendarnemu trójkątnemu wlotowi powietrza (Trilobo ), agresywnym przetłoczeniom maski silnika
i błotnikom z wyraźnie zaznaczonymi sportowymi liniami. Dzięki zastosowaniu włókna węglowego w takich elementach jak: dach, pokrywa silnika, tylny spojler, elementy drzwi bocznych, Giulia Quadrifoglio zyskała niepowtarzalny sportowy charakter.

KIEROWCA W KABINIE ZAWSZE W CENTRUM UWAGI
Twórcy najwspanialszych dzieł światowej architektury zawsze potrafili znaleźć idealną równowagę między wymogami środowiska, człowiekiem i naturą. Nowa Giulia Quadrifoglio to niezwykły efekt tej właśnie wyrafinowanej filozofii projektowania. Nową Giulię Quadrifoglio stworzono z myślą, by kierowca zawsze znajdował się w centrum uwagi. Kabina zaprojektowana w tym samym duchu co nadwozie wyróżnia się prostotą, wysoką jakością zastosowanych materiałów do których należy włókno węglowe i skóra. Zaawansowane technologie sprawiają, że kierowca i samochód tworzą harmonijną całość.

POŁĄCZENIE PIĘKNA I ELEGANCJI
Każdy element wykończenia nowej Giulii Quadrifoglio zasługuje na miano supersamochodu. Ergonomiczne i ultralekkie fotele Sparco z konstrukcją z włókna węglowego to połączenie technologii, komfortu i dobrego trzymania bocznego przy dużych prędkościach i podczas pokonywania ostrych zakrętów.Sportowa kierownica, na której umieszczono czerwony przycisk zapłonu, została obszyta skórą. Ergonomiczne przełączniki, system informacyjno-multimedialny oraz pozycja za kierownicą tworzą idealną harmonię między samochodem a kierowcą, któremu zapewniają pełną kontrolę nad pojazdem przez cały czas jazdy.
PRZEŁOMOWE INNOWACJE
Rozwiązania technologiczne zastosowane w nowej Giulii Quadrifoglio gwarantują imponujące osiągi i wspaniałe wrażenia z jazdy. Wszystkie innowacje mają na celu zacieśnienie relacji człowieka z maszyną, stworzenie samochodu stanowiącego naturalne przedłużenie ciała kierowcy, jego umysłu i serca.


ROZWIĄZANIA POPRAWIAJĄCE BEZPIECZEŃSTWO
Giulia Quadrifoglio to niepowtarzalne wrażenia z jazdy, a zarazem najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa, dzięki którym kierowca i jego pasażerowie nie muszą się niczego obawiać.
W standardzie dostępne są systemy gwarantujące pełne bezpieczeństwo: system ostrzegający przed kolizją z pojazdem znajdującym się z przodu (Forward Collision Warning) połączony z autonomicznym hamulcem awaryjnym (AEB) oraz funkcją rozpoznawania pieszych, system ostrzegający przed opuszczeniem pasa ruchu (Lane Departure Warning), aktywny tempomat z funkcją ograniczania prędkości, system monitorowania martwego pola (BSM) z detektorem obiektów przecinających drogę cofania, kamera cofania z dynamicznymi liniami siatki oraz czujniki parkowania.

ZINTEGROWANY SYSTEM HAMULCOWY
W Giulii po raz pierwszy (światowa premiera) zastosowano Integrated Brake System, czyli zintegrowany elektromechaniczny system hamulcowy (IBS), układ łączący system stabilizacji
i tradycyjny system wspomagania układu hamulcowego. Nie tylko gwarantuje on pełną kontrolę nad działaniem hamulców
i zmniejszenie wibracji pedału, lecz także zapewnia błyskawiczną reakcję układu pozwalającą na rekordowo krótką drogę hamowania: z prędkości od 100 do 0 km/h wynosi ona jedynie 32 metry.
KONTROLA TO MOC
Mózgiem nowej Giulii Quadrifoglio, odpowiedzialnym za dynamikę pojazdu, jest Alfa™ Chassis Domain Control (CDC), moduł koordynujący działanie systemów takich jak: ESC, Alfa™ DNA Pro, Alfa™ Active Torque Vectoring, Alfa™ Active Aero Splitter, Integrated Brake System (IBS) i Alfa™ Active Suspension i przydzielający każdemu z nich określone zadania w celu zapewnienia optymalnych osiągów.
ZMIANA RÓWNOWAGI
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio to więcej niż przykład świetnego stosunku mocy do masy w swojej klasie, ale także wzór doskonałego wykorzystania tej mocy. Idealnie równy rozkład masy (50:50) zapewnia optymalną równowagę i urzeczywistnia wszystkie zalety napędu na tylną oś w samochodzie z silnikiem umieszczonym z przodu. Stało się to dzięki połączeniu przez zespół inżynierów Alfa Romeo tylnego napędu z zamontowaną z przodu całkowicie aluminiową 6 cylindrową jednostką napędową nowej Giulii Quadrifoglio.


Nowa Giulia Quadrifoglio to nie tylko najszybszy sedan w historii Alfa Romeo. Najważniejszy jest niesamowity dreszczyk emocji, jaki samochód ten zapewnia kierowcy. Wszystkie jego elementy zaprojektowano z myślą o nieskrępowanej przyjemności z jazdy. Droga nie może być źródłem poczucia ograniczenia. Dlatego nowa Giulia Quadrifoglio daje kierowcy wrażenie wolności płynące prosto z jej serca: układu napędowego.

Sercem nowej Giulii Quadrifoglio jest silnik benzynowy 2.9 V6 bi‑turbo
z rzędami cylindrów ustawionymi pod kątem 90°. Jednostka ta generuje moc 510 KM i moment obrotowy 600 Nm
w zakresie 2500–5000 obr./min. Nowy silnik opracowano we współpracy
z Ferrari. Całkowicie aluminiowa konstrukcja ma niezwykle wysoką moc,
a zarazem niewielką masę.

Nowa Giulia Quadrifoglio jest wyposażona w 6‑biegową przekładnię manualną, która zapewnia kierowcy pełną kontrolę. Lekka
i precyzyjna przekładnia w zestawieniu
z czułym układem kierowniczym oferuje niezwykłe emocje i przyjemność z jazdy rzadko spotykane w tej kategorii.

Nowa Giulia Quadrifoglio łączy doskonałe osiągi z niskim zużyciem paliwa. Po włączeniu trybu Advanced Efficiency w systemie Alfa DNA™ Pro silnik 2.9 V6 wykorzystuje tylko trzy aktywne cylindry. System Start&Stop najnowszej generacji umożliwia dodatkowe ograniczenie zużycia paliwa w ruchu miejskim.

Nadwozie nowej Giulii Quadrifoglio wykonano nie tylko ze stali o wysokiej wytrzymałości, ale do stworzenia błotników i drzwi użyto aluminium, natomiast do pokrywy silnika i dachu – włókna węglowego. Ponadto wykonane z włókna węglowego aerodynamiczne dodatki i wał napędowy współpracują z całkowicie aluminiowym zawieszeniem, dzięki czemu samochód jest doskonale wyważony.

Płynne działanie wszystkich systemów elektronicznych ułatwia kierowcy ograniczenie zużycia paliwa. Dzięki opatentowanemu sterowanemu elektronicznie systemowi odłączania cylindrów nowa Giulia Quadrifoglio spala jedynie 8,5 litra paliwa na 100 km i emituje tylko 198 g CO2/ km w cyklu mieszanym.
OD PRZESĄDU DO SPORTOWYCH OSIĄGÓW
Miała po prostu przynieść szczęście, a stała się symbolem czegoś jeszcze bardziej magicznego: rekordów na torach wyścigowych i zwycięstw w rajdach zdobytych przez kierowców Alfy Romeo. Gdy Ugo Sivocci wygrał wyścig Targa Florio w roku 1923, jego czterolistna koniczyna namalowana na masce samochodu przekroczyła linię mety wraz z nim. Od tamtej pory symbol Quadrifoglio towarzyszył Alfie Romeo podczas większości legendarnych zwycięstw: był nim oznaczony model P2 podczas mistrzostw świata w roku 1925 oraz Alfetty 158 i 159 uczestniczące w mistrzostwach świata Formuły 1 odpowiednio w latach 1950 i 1951. Jest symbolem szczęścia, któremu można dopomóc, gdy do kwestii osiągów i inżynierii podchodzi się tak poważnie jak konstruktorzy Alfy Romeo.
